En vanlig dag fyra veckor efter operationen

Idag ser en vanlig dag ut så här:

Vaknar vid 7.15 för att väcka barnen eller så vaknar jag då J väcker barnen :)

Efter frukost tränar jag ett pass:
3 x 30 benlyft sittande på en stol med en vintersko på foten
3 x 30 tåhävningar i trappen
3 x 30 stående och böjer knäleden
3 x 15 liggande sidobenlyft
3 x 15 benlyft liggande på mage
3 x 15 liggande benlyft insidan
3 x 30 benböj (utan vikt)
3 minuters baklänges gångträning
Balansövningar på bosuboll, stående på ett ben med huvudvridningar och korta stunder blundar jag

Ett pass tar omkring 50 minuter, brukar även värma upp med cykling. Jag cyklar nu 7 minuter tre gånger om dagen (i samband med träningspassen)

Efter träningen jobbar jag i några timmar, tränar igen, duschar, äter lite lunch och åker till jobbet om jag har något möte (ibland åker jag in på morgonen men det optimala är att jag hinner träna i vart fall ett pass innan jag åker in.)

Efter jobbet är det såklart matlagning m.m. men barnen har varit jätteduktiga på att hjälpa till.

Träningspass med barnen fyra kvällar i veckan. Just nu orkar jag inte hålla i så mycket, kanske blir ett par övningar varje gång. Det blir så lätt för mycket stå och gå har jag märkt i efterhand så jag försöker att ta det lugnt. Går omkring och kör oftast igenom några av mina övningar när jag ändå är på hallen.

Kvällen är inte så lång när man kommer hem efter träningarna, på måndagar är man inte hemma förrän kl 22 men då blir det några övningar som jag kanske inte hunnit med på hallen och lite cykling. Lite mer jobb och handbollsadministration. Någon film så klockan är oftast över 24 innan jag kommer i säng.

Jag har såklart kommit en bit nu, det är fyra veckor sedan operationen och jag använder inte kryckorna utomhus längre, jag tar med mig en krycka om jag ska gå till eller från bussen för det är lite halt ute på vissa ställen.

Jag har inga problem med vardagen för övrigt, lite långsam på att sätta mig i bilen men jag har sällan ont.

Böjningen var för en vecka sedan 100 grader aktivt och 120 grader när jag hjälpte till att föra ihop benet. Jag upplever att jag kan sträcka fullt.

Jag ska inte till sjukgymnasten förrän om 10 dagar så det är bara att jobba på med övningarna. På det stora hela är jag jättenöjd med hur tiden efter operationen har varit. Lite synd att jag inte fick det där avbrottet från jobb och handboll som jag kanske hade behövt men det blir väl sommar snart? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0