Ursäkta!

Har haft ett litet blogguppehåll men nu är jag på banan igen! Jag har en lite lugnare vecka så nu kanske jag kan skriva lite...

Jag har undervisat polisstudenter idag och sedan skrivit på ett skrivprojekt som jag har. Därefter åkte jag på ett härligt jobbigt träningspass på Iksu!! Bastade en stund efteråt och åkte sedan hem för ett telefonmöte och nu är jag träningsledig ikväll.

Veckans träning:

Hejdå Ystad och hej Stockholm!

Lämnar nu denna underbara hotellanläggning för att åka till Stockholm och träffa världens bästa Katja! Taxin kommer om 20 minuter och jag avslutar med en bild på sommaren (?) i Skåne. (Bilden togs alldeles nyss..)

Till dig Alicia...

...finns fler som är bröstfixerade! Denna tavla (och två till som liknar den) hänger på väggen här på Ystad saltsjöbad hotell! Det är Carolina Gynning som målat dem.

Minibaren...

Promenad i Ystad

Känner mig så duktig, trots min trötthet tog jag en kort joggingrunda efter strandpromenaden. Som ni ser är det en blåsig dag...

Hittade ett sommarhus som jag vill köpa också. Strandläge, med en stor trappa OCH ett litet torn där jag kan filosofera över livet... Undrar vem som äger detta fantastiska hus...

Att jobba i en fin miljö...

...ökar verkligen kreativiteten. Nu håller mina rektorer på med att grubbla över värdeladdade begrepp medan jag kan svara på mail och förbereda morgondagen. Börjar känna mig lite sliten då jag hållit låda sedan kl 8 i morse...

Ystad saltsjöbad

Tyvärr dåligt väder men ni får lite smakprov på utsikten från mitt rum och på min säng!

Har haft en bra första dag, avslutade den med 30 minuters löpning och ett styrkepass:
- utfall 20 st
- situps 40 st
- Draken 20 st
- rygglyft 20 st
- rumplyft på pilatesboll 20 ggr
x 3 varv.

Sedan bad, bastu och bubbel. Avslutade med god middag med röding till förrätt och hjortrygg till varmrätt... Mums...

Ystad saltsjöbad hotel

Det är fina grejer det! Jag ska lägga upp lite bilder imorgon, nu är det dags att sova efter att ha tagit ett kvällsdopp i poolen. Imorgon bitti blir det träning i någon form innan frukost. Jag hoppas på en springtur efter stranden!

Natti natti folket

Nu ska jag i säng! Har packning att göra imorgon och taxin hämtar mig vid kl 15. Vid 20-tiden är jag framme: Ystad saltsjöbad!

Så jävla trist...

...det är att förlora. Jag hatar det. Verkligen. Särskilt idag när vi är det bättre laget i vart fall en match. Skit också! Viljan att vinna måste finnas hela matchen i handboll då det i princip är en kampsport.

Hopp om livet

Ibland får man hopp om livet och om mänskligheten. Alla som känner mig vet att jag verkligen hatar när saker försvinner. Spelar egentligen ingen roll vad som har tappats bort.

I onsdags hade jag händerna fulla med newbodykataloger, bollar, tröjor och stallkläder (eftersom jag åker direkt från stallet till handbollsträningen). När jag kom hem upptäckte jag att min mössa var borta. En alldeles ny grå mössa av märket Seger. Helvete!!!!

Igår kväll åkte jag förbi hallen innan vår fysträning - och dra mig baklänges - vad tror ni fanns kvar? Jo, min mössa... Det gjorde min kväll. På allvar.

Kvällens träning

Sitter och planerar kvällens träning. Det är dags för fys och ikväll blir det styrkebetonat. Vi har spelat matcher i helgen så konditionen kan vi ligga lite lågt med, ska dessutom spela på lördag igen. Styrka är oerhört viktigt för att spela handboll men kanske framförallt för att kunna spela handboll utan att gå sönder. Att jag skadade mig var mest slarv och nonchalans och det kan man inte träna bort :(

I sommar gjorde jag 1000 min NTC på mindre än två månader (förutom att jag även sprang en del). Nu saknar jag den rutinen litegrann men den hörde ihop med sol och gräs...

Googla på Nike training club så får du se smakprov! Bygger väldigt mycket på funktionell styrka.

Japp!

Jag donerar bort alla mina organ till alla medicinska ändamål, även forskning. Se bara till att jag verkligen är död innan ni skördar.

Jobbar hemma idag!

Och ja, jag jobbar verkligen. Gillar inte alls insinuationer på att man inte jobbar när man är hemma. Jag jobbar mycket bättre hemma, jag får mycket mer gjort och när man har kniven på strupen behöver man vara effektiv och inte social. På söndag åker jag till Ystad och ska undervisa rektorer i tre dagar och därför vill jag vara ordentligt förberedd. Så kiss your asses ni som tror att man är hemma och sover bara för att man arbetar hemma någon dag!

JA!!!!

Nu är denna onsdag snart slut och jag får min belöning i form av ett glas vin till Grey´s anatomy... Det var en rolig träning idag, tjejerna var pigga och glada och det var riktigt bra fart på anfallen. Kanske lite väl snabbt för deras eget bästa också...

Bilden nedanför visar mig där jag trivs som bäst, med handbollsbarn (eller ungdomar!)

Stövlar från DUO!

Världens bästa om man som jag har kraftiga vader (tack all min spänstträning för handbollen). Hade skoproblem innan men inte nu längre! Supersnabb leverans också - rekommenderas!!!

Ny dag...

...och denna dag är en onsdag vilket innebär ett oerhört hektiskt schema.

Ridning med Saga i Innertavle 16.45 - 17.45
Handboll med A-flickorna på Ålidhem kl 18.00 - 19.30

De två sista punkterna ska jag försöka hinna med så middag på onsdagar blir vid 20-tiden...Puh, det är mina onsdagar det...

Nu har jag ett möte om skoljuridik men i eftermiddag blir det Iksu och lite cykling och styrketräning. Behöver det.

Ingen mer medicin!

Nu har jag äntligen fått sluta äta Waran. Jag fick ju börja i april då jag fick blodproppar i mitt skadade ben pga knäskadan - men nu slipper jag äntligen det! Ett otroligt svårinställt läkemedel och missar man en enda gång att ta sin medicin så syns det direkt. Likaså om man tränar onormalt mycket en vecka eller dricker onormalt lite vin...

Vår helg!

Vi kom fram till Alfta kl 17.30 efter att ha åkt tåg, tåg och buss sedan kl 11. Vi bodde i ett gammalt hus som kallas Godtemplargården och var huvudkvarter för IOGT-NTO i bygden. Ett riktigt spökhus men bra utrustat med kök, matrum och en stor sovsal och allt detta för 50 kr per person!

Vi gick sedan ner till byn, åt mat på en av Alftas tre pizzerior (trots sina endast 2 000 invånare). Därefter handlade vi mat till frukost. Innan läggdags övade vi in dansen som tjejerna kör som uppvärmnings- och peppdans! Sjukt roligt hade vi.

Lördagen inleddes med frukost och sedan fick de jobba enskilt med att skriva ner positiva egenskaper på alla spelare - på och utanför planen. Vi lagade lunch tillsammans och under lunchen fick de boosta sig själva genom att läsa upp andras omdömen om dem.

Matcherna på lördag kväll fick godkänt men det är ju ett nytt lag som ska spela ihop sig och framförallt framåt gick det lite tungt men det var ändå bra presterat. På lördag kväll åt vi på "vår" lilla restaurang igen. Alftatjejerna var också där och kom lite senare och spökade för oss. Jag, Alicia, Klara och Olivia var också ute och spökade men jag tror att det nästan bara var Maja som blev rädd - äsch!!

Söndagen kom och två matcher till spelades och här hade spelet snäppats upp en del tycker jag. Vi spelade bra i båda matcherna och höll uppe siffrorna mot gruppsegraren som inte fick sin största vinst mot oss i alla fall!

Hemma kl 21.15 efter att ha tågat och bussat sedan kl 15. Trötta var vi nog allihop men i alla fall jag kände mig väldigt nöjd. Jag älskar dessa tjejer - till och med domarna tycker om dem!

Funderade på att göra detta till en handbollsblogg...

...men jag ångrade mig! Vill ju kunna skriva om lite andra saker också så denna får stå kvar även om jag inte är så aktiv. Tydligen hittar det hit några varje dag trots att jag inte skriver så det är väl bäst att jag skriver lite då!

I helgen har jag varit med laget i Alfta och spelat SM. Det var fyra tuffa matcher men tjejerna stod upp väldigt bra och i två av matcherna var vi relativt nära. Vi höll emot bra mot gruppsegrarna och det lovar gott inför steg 2 som vi ska åka på i november.

I fredags avled en fin människa. Han var även handbollstränare med massor av energi och en fantastisk förebild. Tyvärr gick han bort alldeles för tidigt och jag skickar många tankar till hans närmaste. Sov i ro, Per.

Idag förbereder jag nästa veckas arbete nere i Skåne. Kommer att vara bortrest från söndag till fredag. Lite kämpigt blir det nog på slutet men jag tror att jag behöver lite paus från handbollsvardagen.