Babianarslen och utlösningsdagar...

Höll ett tal i lördags......som innehöll orden babianarsle och utlösningsdag...hmmm...(och nej det var inte någon sorts uppdrag..)  Det handlade om att man borde fira mor på barnens födelsedagar eftersom det är hon som har gjort den stora prestationen och att man i andra hand kanske skulle fira far med en enkel tulipan på hans utlösningsdag - för det är ju också en prestation. Babianarslet handlar såklart om en nyförlöst kvinna som inser att det inte kommer att vara hennes prestation som kommer att belönas denna dag varje år!

Min första förlossning då Alicia föddes var fruktansvärd. Jag stod och klängde och hängde på en gåstol på förlossningen i 36 timmar, epiduralen tog inte och jag hade fruktansvärt ont precis hela tiden. Barnet (Alicia) kom inte ner ordentligt så till slut kom läkaren och satte en sugklocka. Kan tala om att den sugklockan visade man INTE på studiebesöket på förlossningen. Innan han drog ut Alicia med en stålklocka stor som en assiett plastade de in hela golvet i salen och läkaren själv hade ett par vita gummistövlar. Makabert. Så barnens födelsedagar borde firas som moderns förlossningsdagar. Solklart. Sedan förlorade jag två liter blod för att ett kärl stod och pumpade i någon timme utan att ha blivit sytt. Min första blodtransfusion var sedan ett faktum. Men vem är det som får alla presenter idag?
Så: Grattis Nina på din förlossningsdag!!! (Nu är det 15 år och två timmar sedan hon äntligen kom ut..)

Kommentarer
Postat av: Mathias

Grattis, storasyster!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0